Találatok

170 találat
Oldal: 1/12

Oldalszám: 14 (2)

  • Itt található most:
  • Tervező: Iljusin
  • Típus: Iljusin Il-28
  • Altípus: Iljusin Il-28U
  • Gyári szám: 68914
  • Gyártó ország: Szovjetunió
  • Fajta: Sugárhajtású gép
  • Hazai/Külföldi: Hazai
  • Üzemeltetés jellege: Katonai
  • Üzemeltetés kezdete: 1965
  • Üzemeltetés vége: 1965
  • Megszűnés oka: Repülő- vagy káresemény, Megsérült
  • Felvéve/módosítva: 2025. 12. 24.
  • Előző jelzések:
  • Következő jelzések:
  • Megjegyzés: 1965.08.07. A 404-es MiG-17PF összeütközött vele, a gép Mezőkövesden kényszerleszállt, Szabó Imre őrgy., Szabó Ferenc szds., Forintos József ftőrm., visszaszállították Kecskemétre, majd a jobb oldali alkatrészeivel a T1-et javították ki, a maradék alkatrészeit pedig szétvágták, vagy a bokrosi lőtéren szétlőtték a vadászok

Oldalszám: 308

  • Itt található most: Magyarország, Szekszárd
  • Tervező: Mikojan-Gurjevics
  • Típus: Mikojan-Gurjevics MiG-21
  • Altípus: Mikojan-Gurjevics MiG-21F-13
  • Gyári szám: 741308
  • Gyártó ország: Szovjetunió
  • Fajta: Sugárhajtású gép
  • Hazai/Külföldi: Hazai
  • Üzemeltetés jellege: Katonai
  • Üzemeltetés kezdete: 1961
  • Üzemeltetés vége: 1981
  • Megszűnés oka: Üzembefejezés, Selejtezték
  • Felvéve/módosítva: 2025. 12. 24.
  • Előző jelzések:
  • Következő jelzések:
  • Megjegyzés: 1963.05.14. Pápán hosszúra sikerült leszállás miatt a ?majomfogóban? a bal futó a beépített gyöngítésnél eltört. A bal szárnyvég áramlásterelő laptól kifelé eső része felhajlott. Mivel repedés, szilárdságot csökkentő sérülés nem történt, bal szárnyát csak a soron következő időszakos javítás során cserélték ki. Így alapos átvizsgálás és berepülés után a gép szolgálatban maradt, sőt többet repült, mert a pilóták kíváncsiak voltak a ?Phantom? szárnyúra, ugyanis valamelyest megváltoztak a repülési tulajdonságai, állítólag stabilabb lett. Selejtezés után Debrecenben volt kiállítva "1981" oldalszámmal. Jelenleg kiállítva egy Tüzép-telepen.

Oldalszám: 6253